(021) ۸۸۰۹۰۹۵۱​​​​​​​

info@hobbyskill.ir

ساعات کاری: شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها 8 تا 18 - پنجشنبه‌ها 9 تا 13

۰
سبد خرید شما

کانون فن‌آوران معلّم

hobbyskill.ir

آدرس ما

تهران، شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان رامشه، توحید پنجم غربی، مجتمع آموزشی معلّم، پلاک 23​​​​​​​

با ما در ارتباط باشید

​​info@hobbyskill.ir

شماره تماس

(021) ۸۸۰۹۰۹۵۱

سیستم‌های پیشرانش

به هر وسیله‌ای که برای ما نیروی پیشران و یا جلوبرندگی ایجاد کند سیستم پیشرانش می گویند. به طور کلی سیستم های پیشران به دونوع سیستم های پیشران هوازی و غیرهوازی تقسیم می‌شوند. موتورهای راکت و موشک زیردسته ی موتور های  غیر هوازی محسوب می شوند در واقع  سیستم های پیشرانی که اکسیژن مورد نیاز خود را با خود حمل کنند سیستم‌های پیشران غیرهوازی و به سیستم‌های پیشرانی که اکسیژن مورد نیاز خود را از هوای پیرامون خود مصرف کنند موتور های هوازی می گویند. دوره های هوازی خود به ۷ دسته تقسیم می شود:

  • موتور توربوجت

  • موتور توربوفن

  • موتور رم جت

  • موتور پالس جت

  • موتور اسکرم جت

  • موتور  پیستونی

  • موتور توربوپراپ

      

موتور درون‌ سوز و موتور برون‌ سوز چیست؟

موتور برون سوز: موتور برون سوز موتوری است که ماده سوختنی در بیرون از موتور ساخته و گرمای حاصل از آن ماده داخل موتور را گرم کرده و باعث انجام حرکت مکانیکی می گردد مثل موتور بخار و موتور استرلینگ
موتور درون سوز: موتوری است که مخلوط هوا یا اکسیژن با ماده سوختنی وارد آن شده و طی فرآیندی مثل جرقه, مخلوط آتش گرفته و فشار زیادی تولید می کند که این فشار باعث انجام حرکت مکانیکی می شود مثل موتور پیستونی و موتور جت

 

موتور شمع داغ (Glow plug) چیست؟

موتور گلوپلاگ نوعی از موتور درون سوز است که مخلوط هوا و سوخت (معولا سوخت این موتورها ترکیبی از الکل متانول و روغن کرچک است که به آن سوخت نیترو هم گفته می شود- البته در نمونه های بازاری آن از ترکیبات نیترومتان نیز جهت بالا بردن راندمان موتور استفاده می شود) وارد موتور شده و ابتدا با استفاده از یک باتری 1,5 ولت آمپر بالا, شمع موتور که یک المنت با آلیاژ خاصی است را سرخ نموده و موتور با دست یا استارتر چرخانده می شود و مخلوط سوخت و هوا مشتعل می شوند و انرژی زیادی ایجاد می کند و پیستون را به حرکت در می آورد و به این صورت موتور روشن می شود. پس از روشن شدن موتور, جنس المنت شمع به گونه ای است که تا انفجار بعدی سرخ می ماند و دیگر نیازی به باتری نیست و روشن می ماند تا اینکه ورودی سوخت و هوا را قطع کنیم.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش